چگونه ميوه و سبزيجات بيشتري بخوريم ؟

۱۵ بازديد

همه‌ي ما مي‌دانيم كه بايد ميوه و سبزيجات بيشتري بخوريم … اما اين كار را انجام نمي‌دهيم. خوردن آن‌ها مانند خوردن ساندويچ و شيريني‌ها راحت نيست و براي كسي كه جوانه‌هاي چشايي‌اش عادت به استفاده از ان‌ها ندارد ساده نيست. حتي اگر ما طعم سبزي و ميوه‌ها را دوست داشته باشيم و متقاعد شده باشيم كه سبزيجات و ميوه‌ها تازه براي ما خوب هستند، اغلب به سادگي خوردن روزانه‌ي آن‌ها را فراموش مي‌كنيم، حتي اگر از مغازه مقداري خريد كرده باشيم. كليد حل اين مسئله در متقاعد شدن نهفته است: اگر ما به خوردن مقدار بيشتري غذاي سالم اعتقاد پيدا كنيم، اين كار را انجام خواهيم داد. در اينجا به برخي از راهنمايي‌هاي عملي در اين زمينه اشاره مي‌كنيم:

 

ميوه‌ها و سبزيجات را آماده‌ي خوردن نماييد

بلافاصله پس از خريد ميوه‌ها و سبزيجات، آن‌ها را شسته، آماده و بسته بندي كنيد. مقادير زيادي سيب، انگور، هويج و فلفل بخريد. سيب‌ها و انگورها را شسته و آن‌ها را در جايي قرار دهيد كه در معرض ديدتان باشد يا اينكه در ظروف پلاستيكي مخصوص قرار دهيد تا آماده براي خوردن باشند. سيب قاچ شده همراه با عسل و دارچين يا همراه با كره‌ي بادام زميني طعم فوق‌العاده اي دارد. فلفل و هويج را بشوييد، پوست آن‌ها را بگيريد و آن‌ها را به منظور درست كردن يك ميان وعده‌ي سريع و آسان در يخچال قرار دهيد. وقتي كه ما گرسنه مي‌شويم، به اطراف نگاه مي‌كنيم، در يخچال را باز مي‌كنيم و اگر فقط برش‌هاي نان و مربا را ببينيم، حتماً آن‌ها را مي‌خوريم، فارغ از اينكه در هنگام خريد سبزيجات چقدر پر انگيزه بوديم. اين مسئله وقتي كه تنها ميان وعده‌هاي ساده‌ي موجود در خانه سبزيجات باشند، مي‌تواند مفيد باشد.اضافه كردن سبزيجات به هر وعده‌ي غذايي يك چالش است اما انجام پذير است. شما هميشه مي‌توانيد مقداري كاهو يا برشي از گوجه فرنگي را به ساندويچتان اضافه كنيد و يك سالاد با دو عدد خيار ساده به همراه يك قاشق روغن زيتون مي‌تواند بك نسخه‌ي عالي براي هر شامي باشد.

چاشني‌هاي خودتان را درست كنيد

هميشه ماست ساده بخريد و چاشني‌هاي ميوه‌اي خودتان را براي آن درست كنيد. سيب، موز و هلو را خرد كرده و كمي عسل به اين مخلوط اضافه كنيد، هم اكنون يك ماست با كيفيت اعلاء خواهيد داشت كه در قفسه‌هاي هيچ فروشگاهي آن را نخواهيد يافت. موز با كمي عسل و دارچين به همراه بلغور جو در هنگام صبح بسيار مناسب است.

 

يك روز در هفته را بدون گوشت سپري كنيد

اگر امكان دارد يك وعده‌ي غذايي را فقط با استفاده از سبزيجات درست كنيد. مي‌توانيد يك كاري لوبياي گياهي درست كرده يا با ۲عدد گوجه فرنگي خرد شده به همراه يك بادمجان و مقداري پنير فتا در يك فويل در فر يك غذاي گياهي درست كنيد. شام مبتني بر سبزيجات مي‌تواند طعم فوق‌العاده اي داشته باشد. يك روز در هفته را انتخاب كرده و آن را بدون گوشت سپري كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.