ويتامين ها در سبزي هاي برگ دار

بهترين محصولات ارگانيك

ويتامين ها در سبزي هاي برگ دار

۱۳ بازديد

سبزي هاي برگ دار شامل كلم كيل، سبزي هاي خردل، سبزي هاي قاصدك، اسفناج و كاهو رومي است. اين سبزي ها فوايد سلامتي زيادي دارند و مي توان از آن ها در سالاد ها، سوپ ها و همراه غذاها استفاده كرد. براساس مركز سلامت بانوان در ايالات متحده، سبزي هاي برگ دار ممكن است به پيشگيري از ابتلا به سرطان و بيماري قلبي كمك كند. همچنين طبق دانشگاه كلرادو، سبزي هاي برگ دار سرشار از موادمغذي و ميزان كمي سديم بوده و فاقد كلسترول است. همچنين غني از آهن، كلسيم و موادمغذي گياهي مي باشند. سبزيجات برگ دار شامل گروهي از ويتامين ها نيز مي شوند.

 

ويتامين A

ويتامين A نقش مهمي در تقسيم سلولي و تنظيم سيستم ايمني دارد. اين ويتامين همچنين براي سلامت بينايي و كمك به مقابله با بيماري ها ضروري است. كمبود ويتامين A ممكن است با شب كوري و آسيب پذيري بيشتر در برابر عفونت ها مرتبط باشد. براساس اداره مكمل هاي غذايي در ايالات متحده، اسهال مزمن مي تواند منجر به خالي شدن ذخاير بدن از ويتامين A شود.

 

ويتامين C

ويتامين C يك ويتامين محلول در آب بوده كه براي رشد و ترميم بافت ها در بدن مورد نياز است. اين ويتامين نقش مهمي در تشكيل كلاژن، كمك به بهبود جراحات و ترميم غضروف دارد. ايجاد راديكال هاي آزاد در بدن ممكن است منجر به بيماري قلبي و آرتريت شود، بنابراين ويتامين C در كمك به جلوگيري از اين شرايط موثر است. براساس مدلاين پلاس، كمبود ويتامين C همچنين در كم خوني، خونريزي لثه، ميناي ضعيف دندان و كاهش بهبود جراحات نيز قابل تشخيص است.

 

ويتامين k

ويتامين k يك ويتامين محلول در چربي بوده كه ذخيره ي آن در كبد است. اين ويتامين نقش مهمي در انعقاد خون، بهبود جراحات و كمك به استحكام استخوان ها دارد. براساس آژانس استانداردهاي غذايي انگليس، بزرگسالان به ازاي هر ۱ كيلوگرم از وزن بدن به ۰.۰۰۱ ميلي گرم ويتامين k در روز نياز دارند. كمبود ويتامين K نادر است و معمولا به دليل عدم توانايي بدن در جذب اين ويتامين از دستگاه گوارش روي مي دهد. كمبود ويتامين k ممكن است با كبودي و خونريزي آسان همراه باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.