ارزش غذايي گل كلم

بهترين محصولات ارگانيك

ارزش غذايي گل كلم

۱۶ بازديد

متخصصان تغذيه معمولا استفاده از ميوه ها و سبزيجات را توصيه مي كنند. سبزيجاتي از جمله چغندر، كلم كيل، گوجه فرنگي و هويج فلاونوئيدهايي براي مقابله با بيماري ها دارند. هر چند بيشتر محصولات غني از موادمغذي مي باشند. براي مثال گل كلم عضوي از خانواده ي كلميان است. موادمغذي موجود در گل كلم در كمك به تقويت سيستم ايمني و محافظت از بدن در برابر پيشرفت سرطان موثر است.

 
تقويت سيستم ايمني

تمام ميوه ها و سبزيجات موادمغذي لازم را براي تقويت سيستم ايمني براي بدن فراهم مي كنند، به طوريكه گل كلم نيز از اين امر مستثني نيست. گل كلم منبعي عالي از فولات و ويتامين C به حساب مي آيد. ۳ گلچه خام گل كلم ۶۷ درصد از نياز روزانه به ويتامين C را براي بدن فراهم مي كند، به طوريكه اين ميزان از ويتامين C بيشتر از برخي مركبات است. همين ميزان از گل كلم حاوي ۹ درصد از ارزش روزانه به فولات مي باشد. همچنين سيستم ايمني قوي باعث جلوگيري از ابتلا به سرماخوردگي هاي رايج تا بيماري هاي قلبي مي شود. مصرف موادغذايي غني از مواد آنتي اكسيداني مانند ويتامين C، بتاكاروتن و سلنيوم در رژيم غذايي توصيه مي شود.

 
ضد سرطان

كلم پيچ سرشار از موادمغذي است. در حقيقت گل كلم منبعي از دو ماده مغذي گياهي (موادمغذي شيميايي موجود در گياهان) سولفورافان و ايندول-۳-كاربينول (I3C) است. اين موادمغذي موجود در سبزيجات گل كلم به پيشگيري از ابتلا به سرطان نيز كمك مي كنند. آنها از فعال شدن عوامل سرطان زا در بدن جلوگيري كرده و باعث افزايش توليد آنزيم هايي براي پاكسازي بدن از سموم و مواد سرطان زا قبل از آسيب رساني به سلول ها از سيستم بدن مي شوند. همچنين I3C يك عامل ضد سرطان قوي بوده كه سطوح هورمون هايي كه ممكن است باعث ايجاد تغييرات سلولي از جمله رشد تومور در سلول هاي سينه و پروستات شود را كاهش مي دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.