دمنوش اسطوخودوس

بهترين محصولات ارگانيك

دمنوش اسطوخودوس

۱۱ بازديد

دمنوش اسطوخودوس از گياه دارويي اسطوخدوس و يا لاواند به فرانسه (Lavande) و به انگليسي (Lavender) گفته مي‌شود توليد مي شود. همچنين در تركيب اين دمنوش از اسطوخودوس ايراني يا پونه ساي بينالودي Nepta bilanudensisنيز به همراه اسطوخودوس فرانسوي استفاده شده است.

اين گياه  از خانواده نعناعيان (Lamiaceae ) است. گلها و سرشاخه‌هاي گلدار بخش هاي كاربردي اين گياه دارويي هستند.در واقع بوييدن رايحه گلهاي اسطوخدوس كمك مي كند كه خوابي آرام و دلپذير را تجربه كنيد.

اين محصول گلكوه از گل و سرشاخه‌هاي گلدار اسطوخدوس فرانسوي در تركيبات با اسطوخودوس ايراني كه پس از  برداشت ،‌ضدعفوني و خشك شده اند تهيه شده است. در هر باكس دمنوش اسطوخدوس گلكوه ، 20 عدد تي بگ قرار داده شده و هر تي بگ 1.8 گرم وزن دارد. هر تي بگ براي تهيه دو فنجان دمنوش مناسب است.

دمنوش اسطوخودوس

خواص دمنوش اسطوخودوس و تركيبات آن، گياه اسطوخدوس طبيعتي گرم و خشك دارد و داراي ويتامين A ، كلسيم و آهن است. از گذشته تا به امروز دمنوش اسطوخدوس را براي رفع خستگي و كسب آرامش مصرف مي كنند. شما با خوردن اين دمنوش قبل از خواب مي توانيد خوابي آرام داشته باشيد. درواقع رايحه اسطوخودوس نگراني و دل آشوبه را از بين مي برد.  همچنين اين بوي بسيار مطبوع موجب شده تا اين گياه در صنايع عطرسازي و لوازم آرايشي و بهداشتي پركاربرد باشد.

زماني كه دچار استرس و اضطراب هستيد شما مي توانيد اين دمنوش را تجربه كنيد. اين گياه دارويي تقريبا بي ضرر بوده و استفاده از آن در صورتي كه حد اعتدال رعايت شود، عوارضي به همراه نخواهد داشت.

طبع اسطوخودوس

اسطوخودوس در طب سنتي ايران داراي طبع گرم و خشك (صفراوي) است.

امروزه عصاره چاي كيسه اي و روغن اين گياه به صورت صنعتي توسط كارخانه هاي توليد گياهان دارويي در اختيار مصرف‌كنندگان قرار مي گيرد. مصرف خوراكي و موضعي اين گياه علاوه بر آنكه موجب تقويت عملكرد دستگاه عصبي بدن مي‌شود مي‌تواند بسياري از اختلال‌ها و بيماري‌هاي جسمي مانند اسپاسم‌هاي عضلاني، ضعف عمومي و بي‌خوابي را درمان كند. به اعتقاد درمانگران طب سنتي ايران، چين و هند نوشيدن روزانه يك فنجان از چاي يا دمنوش گياه لاوندر يا اسطوخودوس مي‌تواند در پيشگيري از ابتلا به بسياري از بيماري‌ها موثر باشد.

اسطوخودوس مصارف دارويي خيلي زيادي در طب سنتي ايران دارد. در طب سنتي از اسطوخودوس به صورت دمنوش و گياهان دارويي خشك استفاده مي شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.