اطلاعات غذايي پوست پرتقال خشك شده

بهترين محصولات ارگانيك

اطلاعات غذايي پوست پرتقال خشك شده

۱۵ بازديد

ايالات متحده امريكا در سال ۲۰۰۵ دومين توليد كننده ي پرتقال در جهان بود. پرتقال به ميوه و پوست خوش عطر و طعمش معروف است.علاوه بر آبميوه ي پرتقال ، پوست پرتقال خشك شده به عنوان يك طعم دهنده و چاشني در بسياري از دستورات غذايي استفاده مي شود. پوست پرتقال را مي توان به صورت خشك و شيرين شده استفاده كرد. همچنين پوست پرتقال خشك شده مي تواند جايگزيني براي مزه ي پرتقال در غذاها باشد.

 

موادمغذي

۶ گرم از پوست پرتقال خشك شده حاوي ۶ كالري مي باشد. همچنين فاقد سديم و چربي بوده و داراي ۱۳ ميلي گرم پتاسيم، ۱.۵ گرم كربوهيدرات، ۰.۶ گرم فيبر غذايي و ۰.۹ گرم پروتئين است. پوست پرتقال خشك شده حاوي ويتامين C و كلسيم است. ۶ گرم از پوست پرتقال خشك شده يك درصد از نياز روزانه توصيه شده به ويتامين A را براي بدن فراهم مي كند، همچنين حاوي ميزان كمي از ويتامين هاي B است. ۶ گرم از اين ماده غذايي ۱ ميلي گرم فسفر و منيزيم و همچنين مقداري روي دارد.

 

فوايد

۶ گرم از پوست پرتغال خشك شده حاوي ۱۴ درصد از نياز روزانه توصيه شده به ويتامين C است. ويتامين C به بهبود رشد سلولي سالم و ترميم بافت ها كمك مي كند. ويتامين C براي چشم ها و سيستم قلبي-عروقي مفيد بوده و در كمك به جلوگيري از ابتلا به سرطان موثر است. پوست پرتقال خشك شده همچنين منبعي از ماده معدني پتاسيم براي كمك به تنظيم فشارخون و ماهيچه ها به حساب مي آيد. پتاسيم همچنين در تبديل قند خون به گليكوژن نقش دارد كه در بافت ماهيچه اي ذخيره شده و تبديل به انرژي مي شود.

 

پكتين

پريكارپ “غشاي سفيد پوست پرتغال” منبعي از پكتين بوده كه يك فيبر غذايي محلول با فوايد سلامتي بسياري است. پكتين با كاهش كلسترول مرتبط بوده و باعث بهبود مقاومت به انسولين، تنظيم مشكلات دستگاه گوارشي، بهبود سلامت سيستم ايمني و افزايش حس سيري مي شود. براساس مطالعه منتشر شده در انستيتوي شيمي آلي در بلغارستان، پوست پرتقال خشك شده حاوي ميزان بالايي پكتين با كيفيت است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.